UYGULAYIM BİLİMİ


Başlık sizi yanıltmasın sakın! Bildiğimiz "TEKNOLOJİ"den bahsedeceğim. Öznel yaklaşımlar ve bir o kadar da trajikomik olaylar anlattım size. Neden trajikomik kelimesini seçtim bilmiyorum. "Teknoloji konusunda ne kadar özürlüyüm anlatamam!" cümlesi yazının özeti, işte bunu anlattım biraz sonra okuyacağınız cümlelerde.

Tamamıyla şahsıma ait ilk bilgisayarımı 22 gün önce aldım. Yine şahsi çabalarımla. Yaşımı buradan belirtmek niyetinde değilim, söylersem bütün büyü bozulacak. Anlayın işte, durum işte bu kadar vahim. Normal şartlarda ortalama düzeyde bilgim vardır teknoloji ile alakalı, yani öyle sanıyorum. Gelişmeleri takip ederim internet üzerinden, cep telefonuma da teknolojik gelişmeler mesajları gelir günde 3 kere. Her gün
-internet erişimim olmazsa!- 3 yeni bilgi, mis gibi. Demem o ki teori tamam. Asıl sorun “uygulama”da...


GİRİŞ:
Başımdan geçen şu olayları anlatayım isterseniz. Bu dizüstünü alınca bir de yanında “3G Mobil Modem” aldım. Ne olur ne olmaz, internete girmem gereken bir anda “Ya bağlantı yoksa?!” telaşı yapmamak için. İşimi sağlama almadan yanayım daima. Kötü mü ettim? Kesinlikle hayır.


GELİŞME:
Arkadaşlarımın yanına geldim. Geldim diyorum çünkü halen daha onların yanındayım. Final sınavlarının sondan bir önceki ayağını kayıpsız tamamlamak adına ders çalıştık. Paydos ettik ama internet yok bulunduğumuz yerde. Şu benim “acil” durumlar için aldığım 3G modemi çıkardım hemen. Bu anlar için almıştım ya bunu. İlerigörüşlüyüm ya! Bir insan böyle cihazlarla alakasız olur da bu kadar olmaz! Kutusuna bile dokunmamışım aldığımdan beri, neyin ne olduğunu nereden bileyim. Aldım almasına ama… Nasıl kullanacağım ki bunu?


Neyse ki benim kadar sorunlu olmayan arkadaşlara sahibim. Öyleymişim, yeni öğrendim… İnternete bağlanacağım ana kadar ne yapılması gerekiyorsa onlar yaptılar. Bu yazımı da ilk “3G Mobil Modem”in bağlantısı ile yazıyorum. Anı mahiyetinde kendi kendime seviniyorum işte.


SONUÇ:
Anlatmak istediğim –benim için- hoş bir olay daha var. O da bağlantı için gereken sim kartın “PIN 1” kodunun yazdığı kısımda 4 haneli sayının benim doğum günümü gün ve ay olarak belirtmesiydi. Yani bu da böyle bir anımdır. Anlatmak istedim.


Hamiş:
Teknolojiye ayak uydurmayanların vay hâline…

4 yorum:

U Yeah dedi ki...

Telefonun modem özelliği varsa, telefonu modem olarak kullanabilirdin, tarife üzerinden ücretlendirme yapılırdı.
Mail olarak da post atılabiliyor.
Teknolojide çare tükenmez. :)

Nev'i Şahsına Münhasır Kişilik dedi ki...

3G'yi yeni çözmeye başlayan biri için çok ileri aşamalardan bahsetmişsin :)

Teknolojinin gelişimine ayak uyduracağıma inanıyorum, kısa zamanda da büyük gelişmeler göstereceğim :)

Obi Wan Kenobi dedi ki...

bir sürü kelime kalabalığı var hiçbirşey anlamadım bu yazıdan. sadece "teknolojiden anlamıyorum ve pin im doğum günüm çıktı iyi mi hohohoaah" yazsaydın da olurmuş. kısa ve öz.
not:evet sorun bende.

Nev'i Şahsına Münhasır Kişilik dedi ki...

Evet kısa ve öz yazmak isteseydim öyle yazardım, haklısın. Normalde zaten geveze adamın tekiyim, yazarken de laf kalabalığı yapmam normal değil mi? :)